Sunday, 13 November 2011

Hiatus

Sebenarnya dah lama kami tak berjumpa doktor. Bila difikirkan, kami berserah saja kepada Allah.

Agak lama menyepi kerana saya sudah lama berhenti TTC..Saya sudah tidak peduli berapa ovulation days saya, sudah tidak peduli bila hari terakhir period saya..tak peduli nak makan vitamin itu vitamin ini..Kami lebih banyak merancang masa depan kami..

Hiatus reasons:
a) saya tak tahu kenapa banyak blog yang tak dapat saya layari, ada error..tau2 je kawan2 yang selalu comment di blog picisan ini sudah pregnant berminggu2

b) saya perlu fokus kepada tesis sarjana saya..

c) saya dan suami menangguhkan TTC kerana kami berdua dah kehabisan wang asyik melancong sana sini, tiket flight last beli untuk bulan 3 tahun hadapan..

d) lately, kami mula spend our money into gadjets..handphone kegilaan ramai saat ini yang saya tak pernah impikan berada di tangan saya. so dah tak ada duit untuk pergi jumpa doktor yang perlu duit beratus2 setiap sesi tu

e) erm..yang terakhir, saya perlu sembuh dari penyakit yang saya selalu post di blog ini. Telah didiagnoskan oleh doktor. Tepat telahan doktor, my salivary gland tersumbat. so the operation should be on February tapi saya minta tangguh sebab nak travel bulan tiga, so saya minta bulan 4..

f) rasa2nya  yang paling penting tentulah saya perlu habiskan tesis sarjana saya..masa depan dan karier perlu saya majukan..saya tidak boleh berada di takuk lama..

Terima kasih pada kawan2 TTC yang sudi singgah blog picisan ini..Apabila mendengar berita kamu mengandung, saya tahu you are deserve to that kerana cabaran2 yang telah kamu hadapi telah Allah gantikan dengan pengalaman indah. Saya juga bertambah keyakinan kepada Allah bahawa masa saya akan tiba, dan percayalah blog2 kita akan dipenuhi pula dengan harapan2 kita terhadap anak2 kita..Jangan kita mengikut arus zaman kini yang sibuk memberi nama yang over grand dan panjang pula kepada anak kita, tak usah kita letak di facebook / blog cerita2 mengidam atau baby kicking atau balik dari check up..kita telah melalui perasaan terluka melihat status2 itu, maka sedarlah bahawa masih ramai lagi yang senasib dengan kita..

InsyaALLAH bertemu lain hari

4 comments:

  1. Sama le... maleh dah. skang ni buat tema 'lantak pi lah situ'. hihi

    ReplyDelete
  2. i agree with u. letak status di fb pasal baby kicking or whatsoever is a big NO NO. tak patut kot. yg seronok ialah bila dah lahir, then announce it, that IS bliss. cuma, dont give up hopes. insyallah, ur time shall come.

    ReplyDelete
  3. tak pe...insyaallh pas dah siap thesis sume mesti rezeki itu akan datang.amin....allah kan tahu waktu bila sesuai nak bagi kat kita...kang dia bg time tgh sibuk2 nak wat thesis, susah juga.tak cukup rehat,kejap2 uwek sana uwek sini...ha kan....

    ReplyDelete
  4. Pn Stoberi: Lantaklah kan Kekda..rasa macam give up..tapi tak nak give up..macam tu la..

    S: Big NO..seexcited macamana pun..kenang dulu perasaan orang lain..

    eKa: Insyaallah..Allah tengok kemampuan kita..

    ReplyDelete