Mukjizat Ayat Al-Quran untuk Kesuburan

Assalamualaikum,

Hari ini hari Jumaat yang penuh barakah. Saya tak sengaja membuka saluran TV9 Nasi Lemak Kopi O. Pengacaranya Aziz Desa, Fatheen Nabila dan Farah memberi tajuk-tajuk ringkas untuk segmen mereka. Salah satunya tentang rawatan kesuburan dengan Al-Quran.

Saya sanggup menunggu walaupun Nasi Lemak Kopi O bukanlah rancangan pilihan. Tapi hari ini ada Sasterawan Negara A. Samad Said yang hebat. Perkataan yang keluar dari mulutnya macam juga karyanya- satu persatu, lembut, jelas dan ditunggu-tunggu.

Untuk segmen yang ditunggu, rupanya dramatis Ashraf Muslim dan bakal bapa mertuanya yang menjalankan rawatan Islam telah membuat satu video tentang satu pasangan yang telah 4 tahun berkahwin tapi masih belum mempunyai anak. Si isteri telah didiagnosis dengan telur yang tidak matang untuk persenyawaan. Lantas pasangan ini berjumpa mereka dan Alhamdulillah 3 bulan mengandung.

Ayat-ayat ini Ashraf Muslim bagi laju sangat. Saya salin pun laju-laju. Emak yang nun jauh seberang laut pun bergegas menelepon saya tentang ayat ni..Jika ada kesilapan, harap betulkan saya ya..

Untuk isteri:
Surah Al-Maryam : Ayat 31 - 48
Surah Ibrahim: Ayat 32 - 43
Surah An- Nahl : Ayat 35 - 42

Untuk suami:
Surah An-Nahl: Ayat 66 - 74
Surah Al-Mu'minun : Ayat 44 - 59
Surah Yusuf : Ayat 46 - 72

Jadikan ayat ini sebagai zikir harian. Sama-samalah kita berusaha..

Comments

  1. ala..rugi tak tgk

    soontobeamummy.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. nice entry dear.. thanks for sharing!!

    ReplyDelete
  3. thanx! saya nk catat jgk buat reminder kat blog..blh kan?

    ReplyDelete
  4. Eimma - takpe la Eimma, saya da catat di sini, lagipun segmen tu kejap je..

    Adieyza - thanks..sama2 kita berusaha

    Pn Leeda - boleh je...silakan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts